خرید اتیل استات،نرمال بوتیل استات،صنایع شیمیایی چوبینه توس،،قیمت اتیل استات،اتیل استات،ایزو بوتیل استات،

خرید اتیل استات،نرمال بوتیل استات،صنایع شیمیایی چوبینه توس،،قیمت اتیل استات،اتیل استات،ایزو بوتیل استات


اتیل استات یک ترکیب استر ارگانیک با فرمول مولکولی C۴H۸O۲ است. این ماده معمولا به عنوان یک حلال برای تمیز کردن، حذف رنگ و پوشش استفاده می‌شود. اتیل استات یک مایع بی‌رنگ و با بوی مشخص میوه است که معمولا این رایحه در چسب و لاک پاک‌کن‌ها شناخته شده است. این محصول بسیار قابل اشتعال است و دارای دمای فلش پوینت ۴- درجه سانتیگراد و درجه اشتعال پذیری ۳ است. در تمام حلال‌های آلی معمول (الکل‌ها، کتون‌ها، گلیکول‌ها، استرها) بسیار انحلال پذیر است، اما در آب کم محلول است. اتيل استات در دمای اتاق نسبتا فرار است و نقطه جوش ۷۷ درجه سانتيگراد (۱۷۱ درجه فارنهایت) دارد. با توجه به این خصوصیت، می‌توان اتیل استات موجود در یک نمونه‌ را از طریق گرم کردن در حمام آب گرم و تهویه هوا با هوای فشرده خارج ساخت. فروش این ماده‌ی ‌شیمیایی در بازار با نام‌های استیک اسید اتیل استر(Acetic acid ethyl ester )، استیک اتر، استوکسی اتان، اتیل استیک استر، اتیل اتانوات نیز صورت می‌گیرد.

اتیل استات در صنعت به طور عمده توسط واکنش استری شدن فیشر اتانول و اسید استیک تولید می‌شود. این مخلوط به میزان حدود ۶۵٪ در دمای اتاق به استر تبدیل می شود:

این واکنش را می‌توان با کاتالیزور اسیدی تسریع کرد و تعادل را می‌توان با حذف آب به سمت راست حرکت داد.

همچنین در صنعت با استفاده از واکنش تیشچنکو، با ترکیب ماده استالدئید در حضور یک کاتالیزور آلکوکسی می‌توان اتیل استات را تهیه کرد:

۲ CH۳CHO → CH۳COOCH۲CH۳

اسید سیلیکون نیز برای تولید اتیل استات توسط آلکیله کردن اسید استیک توسط اتیلن استفاده می‌شود:

C۲H۴ + CH۳CO۲H → CH۳CO۲C۲H۵

روش تخصصی و صنعتی تولید اتیل استات، مستلزم تجزیه کاتالیستی اتانول است. این روش ارزان‌تر از فرایند استری شدن است، اما به وسیله اتانول مازاد انجام پذیر است.

آموزشصنایع شیمیایی چوبینه توس

اتیل استاتایزو بوتیل استاتبوتیل استاتچوبینه توسخرید اتیل استاتشیمیاییصنایع شیمیاییصنایع شیمیایی چوبینه توسقیمت اتیل استاتنرمال بوتیل استات

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *